Vand gi'r liv

16/6-2006

Pressemeddelelse WWF inviterer nu alle fotoglade danskere til at deltage i en landsdækkende fotokonkurrence under titlen "Vand gi'r liv"

I samarbejde med Canon Danmark og Morgenavisen Jyllands-Posten inviterer WWF Verdensnaturfonden alle fotoglade danskere til at deltage i en landsdækkende fotokonkurrence, under titlen "Vand gi’r liv. De tre arrangører, der tidligere har samarbejdet om fotokonkurrencer i 2001 og 2003, har fået mange opfordringer til igen at arrangere en fotokonkurrence for både amatørfotografer og mere øvede fotografer. Arrangørerne ser frem til lige så stor deltagelse i denne konkurrence som de tidligere år. Førstepræmien er et rejsegavekort eller Canon udstyr for 25.000 kr. Der udloddes også flotte Canon-præmier til 2.til 10. pladsen.

Med sommerens store fotokonkurrence sætter vi fokus på, hvor vigtigt vand er for alle. Vi opfordrer alle til at stille skarpt på deres oplevelser af vandet omkring os. Lige fra vandet i hanen til havets rullende bølger og små piblende vandløb.

Pas på vandet! Vi er vant til, at det er os, der skal passe på, når vi bader i havet. Men vi skal også passe på vores vand. "I Danmark er der ingen mennesker, der lever mere end 50 km. fra havet, men nogle gange glemmer vi alligevel hvor værdifuld havnaturen er", siger Kim Carstensen, generalsekretær i WWF Verdensnaturfonden. "Hvis vi vil have et hav rigt på natur langt ud i fremtiden, så skal vi beskytte det mod forurening, olieudslip og overfiskeri." WWF Verdensnaturfonden arbejder for at bevare klodens vandressourcer og havets natur. "Fotokonkurrencen er en sjov mulighed for alle danskere til at se på vand med nye øjne." siger Kim Carstensen.

Kom ud i det blå "Vand gi’r liv" er en fotokonkurrence for alle - uanset kamera. Det vigtige er motivet, hvor vi opfordrer danskerne til at stille skarpt på vores vand i Danmark (inkl. Grønland og Færøerne). .

Konkurrencen løber fra 1. juni til 15. september 2006. Indsend max. tre fotografier til Canon Danmark A/S, Knud Højgaards Vej 1, 2860 Søborg mrk. "Fotokonkurrence", så Canon har dem senest 15. september 2006.

Læs mere om konkurrencebetingelserne på http://www.fotokonkurrencen.dk

For mere information se http://www.fotokonkurrencen.dk/