Ud af kontoret - ind i hjemmet

Med sin nye PIXMA serie forventer Canon, at kombinationen af kvalitet og ikke mindst design for alvor vil bringe multifunktionsmaskinerne ind i hjemmet. Tre nye modeller er et godt bud herpå..

Søborg 24. aug. 2006: Som en del af den nylancerede PIXMA serie – tredje generation af dette populære brand – er Canon nu klar med tre nye all-in-one multifunktions fotoprintere, MP600, MP600R samt flagskibet MP810.

De tre nye modeller byder ikke blot på fremragende specifikationer, men ligeledes det nye Easy-Scroll Wheel, der sætter brugeren i stand til at kommunikere med enheden på en helt ny måde og dermed gør det endnu lettere, at udnytte alle de mange kreative faciliteter i de nye modeller.

- Vi har valgt en udformning, der ligger tæt op af de løsninger, man kender fra f.eks. MP3 afspillere eller mobiltelefoner, idet brugeren betjener Easy-Scroll Wheel ved blot at dreje hjulet og dermed vælge den facilitet, der skal benyttes eller den funktion, der skal udføres. Det aktuelle valg vises samtidig på en højkvalitets TFT skærm, siger produktchef Thomas Kronbo fra Canon Danmark.

Velkommen i hjemmet
Multifunktionsmaskiner er typisk kendt fra kontormiljøerne eller hjemmearbejdspladsen, men Thomas Kronbo er overbevist om, at Easy-Scroll Wheel og den høje grad af brugervenlighed givet vil være med til at skabe stor interesse blandt mange hjemmebrugere – også fordi designet og det sorte kabinet samt stafferinger med metallook er så elegant, at det passer perfekt ind i ethvert moderne hjem.

Her vil hele familien lære at sætte pris på de mange kreative muligheder, der udspringer af Canons mangeårige erfaring inden for såvel printteknologier som hvilke typer af medier, der bør vælges til det specifikke printjob.

Teknologiske highlights
Elegant design med Canons nye Easy-Scroll Wheel for optimal brugervenlighed.
Overbevisende 9600 x 2400 dpi opløsning med FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) printhoved teknologi og blækdråber på blot 1 picoliter.
Lynhurtig fotoprint. MP810 printer et 10 x 15 cm. billede i fotolaboratoriekvalitet på blot 21 sekunder.
Canon’s ChromaLife100 blækteknologi giver print med holdbarhed på op til 100 år hvis billederne opbevares i album, op til 30 år i f.eks. ramme, og ellers op til 10 år uden en beskyttende overflade.
Kopiering af billeder og dokumenter med Canon’s Dual Colour Gamut Processing teknologi.
Avancerede printfunktioner, som blandt andet giver mulighed for print direkte på DVD’er og CD’er, autodupleks samt dobbeltsidet print og kopiering.
7.6 cm. eller 6.3 cm. TFT farveskærm (afhængig af model) for preview af billeder i høj kvalitet samt visning af menuer. Skærmen har en betragtningsvinkel på 170 grader såvel horisontalt som vertikalt.
MP600R har indbygget netværksinterface og er forberedt til såvel trådløst, som kabelbaseret netværk.
MP810 kan scanne i en optisk opløsning på 4800 dpi med Super Toric (ST) linse.

Easy-Scroll Wheel øger kreativiteten
Easy-Scroll Wheel er Canons nye betjeningsinterface, der sætter brugeren i stand til at kommunikere langt mere intuitivt med enheden, både når det gælder print, kopiering og scanning. Med MP600, MP600R og MP810 kan kreativiteten få frit løb.

Ægte fotolaboratoriekvalitet
De nye FINE printhoveder byder på en nyudviklet teknologi, der med sine blækdråber på blot 1 picoliter giver præcise og flotte print. De nye modeller er desuden forbedret mekanisk, så papirgangen matcher den højre printhastighed.

Som den hurtigste PIXMA all-in-one enhed nogensinde definerer MP810 helt nye standarder for printhastighed ved at printe et 10 x 15 cm. billede til kant i fotolaboratoriekvalitet på blot 21 sekunder, mens MP600 og MP600R klarer opgaven på blot 28 sekunder.

Som standalone enheder tilbyder MP600, MP600R og MP810 en række muligheder for direkte print, herunder PictBridge og Card Direct, IrDA samt Bluetooth, der dog kræver en separat adapter, men som til gengæld giver mulighed for print direkte fra en kameramobiltelefon. Derudover giver MP810 mulighed for at scanne 35 mm. negativer samt dias og dermed bringe nyt, digitalt liv til billedarkivet.

Avanceret kopiering og scanning
Med MP600, MP600R og MP810 nyder brugerne godt af Canons mangeårige erfaring som markedsleder inden for scanning og kopiering, der på topmodellen MP810 kombineres med Canons erfaring inden for optisk teknologi gennem anvendelsen af en såkaldt Super Toric linse, der dels sikrer en optisk opløsning på 4800 x 4800 ppi, dels giver optimal skarphed og eliminierer eventuelle optiske afvigelser.

Teknologien Dual Colour Gamut Processing understøttes på alle de nye modeller, og den sikrer troværdig samt ægte gengivelse af farver og farveovergange ved kopiering. Der anvendes to farverum – colorimetrisk og perceptuel – hvilket betyder, at farver, der understøttes af printerens farverum, gengives identisk, mens værdierne for farver, der falder uden for farverummet, scaleres, så de passer til farverummet.

MP600, MP600R og MP810 kan kopiere op til 30 kopier i minuttet i sort/hvid og 24 sider i minuttet i farve. Enhederne leveres med al nødvendig software, inklusive den seneste version af Canon’s MP Navigator.

Højkvalitets TFT farve skærm
Canons Easy-Scroll Wheel anvendes sammen med en højkvalitets TFT farveskærm med IPS (In Plane Switching) teknologi. Skærmen har et højt kontrastforhold og kan betragtes i en 170 graders vinkel såvel horisontalt som vertikalt. På MP810 er skærmen 7.6 cm., mens den på både MP600 og MP600R er 6.3 cm.

Trådløs og kablet netværk
MP600R kan bruges både i trådløse (IEEE802.11g/b) og kablede (Ethernet) netværk i såvel kontoret som hjemmet. Den medfølgende software guider brugeren gennem en enkel installationsproces, og når først enheden er konfigureret, er alle funktioner tilgængelige via netværket.

Avanceret kreativitet
MP600, MP600R og MP810 byder på en række avancerede funktioner, der både giver stor komfort i den daglige brug og en række kreative muligheder.

Med dobbelt papirbakke kan printeren rumme fotopapir og almindeligt papir samtidig således, at brugeren er fri for papirskift, når printeren anvendes til både billeder og dokumenter.

Det er ligeledes muligt at printe eller kopiere direkte til printbare DVD’er samt CD’er og dermed skabe helt personlige, digitale foto- eller videoalbum. Ligeledes skal nævnes integreret dupleksprint på såvel fotopapir som almindeligt papir.

Medfølgende software
§ MP Navigator 3.0 hjælper brugeren til fuld control over alle de creative muligheder og de mange funktioner, som kan aktiveres enkelt og hurtigt via one-click menuer. Brugerfladen er enkel og intuitiv.

§ Easy-PhotoPrint, der gør det let at printe sine egne fotos ved hjælp af et par klik med musen. Brugeren guides let gennem menuer, hvor der vælges papirtype, scalering, og blandt de øvrige funktioner kan nævnes Face Sharpening, for ansigter der ikke er i fokus, Digital Face Smoothing, der mindsker synligheden af rynker, samt korrektion for røde øjne.

§ - Easy-WebPrint, der sikrer at indhold fra en website scaleres og printes korrekt uden den irriterende beskæring i højre side, som mange brugere kender alt for godt. Dermed spares der desuden både papir og blæk. Easy-WebPrint vælges via værktøjslinjen i Microsoft Explorer og er kun kompatibel med Windows platformen.

§ ScanSoft OmniPage SE til OCR scanning – Optical Character Recognition – der gør det muligt at gøre alle scannede tekstdokumenter fuldt søg- og redigérbare således at de kan viderebearbejdes i et tekstbehandlingsprogram eller regneark.

§ ArcSoft Photo Studio – billedbehandlingsprogram il blandt andet automaisk forbedring af farverum og –toner. Indeholder en rækker funktioner såsom kloning, animerede 3D tekster samt mere end 40 specialeffekter.

Kompatibilitet
MP600, MP600R og MP810 er kompatible med Windows 98/Me/2000/XP og Mac OS X v 10.2.8 til 10.4.