Sony hædres af pressens eksperter - Sony vinder fem EISA-priser

18/8-2006

Med hele fem af de eftertragtede EISA-priser har Sony udmærket sig som en af de mest innovative og kvalitetsbevidste producenter på markedet.

Den anerkendte sammenslutning af pressens repræsentanter, European Imaging and Sound Association (EISA), har tildelt Sony den eftertragtede EISA-pris i fem forskellige produktkategorier. Hædersbevisningerne spænder over et bredt udvalg af Sonys produkter, men et fælles træk for vinderne er, at de alle er avancerede løsninger til at optage, gemme eller afspille digitale medier.

EISA er en Europæisk organisation, der består af pressens repræsentanter indenfor områderne lyd, video, foto mv. Hvert år uddeler organisationen priser som en anerkendelse af de nye produkter, der kombinerer den mest avancerede teknologi, ønskværdige funktioner, design, ergonomiske hensyn og pris. EISA-prisen er en af de mest prestigefyldte hædersbevisninger, et elektronikprodukt kan opnå.

Sony har vundet EISA-prisen 2006-2007 i følgende kategorier:

European Streaming Concept med Sony LocationFree TV, LF-PK1.
European High-End Video Projector med VPL-VW100.
European LCD TV med KDL-32V2000.
European HDV Camcorder med HDR-HC3E HDV Camcorder.
European Consumer Camera med DSLR-A100 Digital-SLR Camera.

Forbrugernes medievaner ændrer sig i øjeblikket med lynets hast, og det stiller krav om ny produkter, der kan opfylde kundernes ønsker og behov. Sonys dygtige medarbejderstab har vist evne til at løfte denne opgave, hvilket nu udmønter sig i stor anerkendelse fra branchens repræsentanter.

”Vi lever i en meget spændende tid, hvor teknologi bidrager til vores livsstil på en måde, som vi ikke kunne forestille os for blot få år siden,” siger direktør i Sony Danmark Jarl Øverby og fortsætter:
”Sony har altid formået at udvise en pionerånd, som gør, at vi til stadighed skaber innovative produkter i høj kvalitet. Det er en fantastisk oplevelse at være med til at vinde så mange EISA-priser, der dækker over så mange produktgrupper. Det viser, at Sony lige nu styrker sin position som verdens ledende leverandør af forbrugerelektronik. ”

EISA har tradition for at ekspertpanelet, som udgør den jury, der tildeler de eftertragtede hædersbevisninger, bruger meget tid på at finde de helt rigtige vindere.

“I Sony er vi meget opmærksomme på den store indsats som juryen har lagt for dagen. Dommerpanelet består af ledende journalister og eksperter med stor ekspertise på deres områder,” fortsætter Jarl Øverby. “Derfor er vi meget stolte over at modtage priserne, der samtidig forpligter os til at gøre vores produkter endnu bedre, hvilket bliver til gavn for forbrugerne.”

Juryens kommentar til de vindende produkter:

European High-End Video Projector: VPL-VW100.

Projektor med ægte HD-opløsning (1920 x 1080). Ved at benytte tre Sony SXRD-paneler, der til sammen danner seks millioner pixels, giver denne projektor et super skarpt billede med en kontrast på 15.000:1 og en opdateringshastighed på 2.5 millisekunder.

EISA-juryens kommentar: “Med efterfølgeren til den smukke projektor QUALIA 004, sætter Sony en helt ny standard for kvaliteten af, hvordan et kompromisløst HD-billede skal se ud – til en fornuftig pris. Tre af de nyeste SXRD-paneler (der hver har en opløsning på 1920 x 1080), en glasoptik og en Xenon-lampe, gør denne projektor til det oplagte valg for de professionelle. Sonys avancerede video-teknologi og en sofistikeret software-pakke gør at VPL-VW100 i øjeblikket er den projektor, som giver verdens bedste hjemmebiograf-oplevelse”

European LCD TV: KDL-32V2000.

32-tommer LCD-flagskib og medlem af Sony BRAVIA-familien. Fjernsynet er HD Ready, har integreret digital TV-tuner, højt ydende LCD-panel, HDMI-udgang og Live Colour Creation.

EISA-juryens kommentar: “Sonys Bravia-koncept har banet vejen for firmaets succesfulde comeback på LCD-markedet. Det smukke KDL-32V2000 beviser, at Bravia-serien består af kvalitetsprodukter med meget avanceret teknologi. Bravia Engine-teknologien fjerner uønsket støj fra billederne og gengiver de mørke detaljer meget fornemt. Det synlige resultat er et TV med en fantastisk billedgengivelse på et fornuftigt prisniveau”

European HDV Camcorder: HDR-HC3E HDV Camcorder.

Det første kamera i en ny serie Sony HDV Handycam. Der bydes på en fantastisk billedkvalitet, og den opnås med Sonys ClearVid CMOS-sensor og Enhanced Image-teknologien.

EISA-juryens kommentar: “Det har aldrig været så billigt for videoentusiaster at optage HD-film, som efter Sony HDR-HC3E så dagens lys. Kameraet er det mindste og letteste HD-videokamera på markedet i dag. En ny ClearVid CMOS-sensor og Enhanced Image-teknologi sikrer optagelser med professionel skarphed og realistisk farvegengivelse. En Easy Handycam-knap gør det nemt for begynderen at benytte kameraet, mens HDMI-brugerfladen sikrer at optagelserne kan vises på skærmen uden at forringe billede og lyd.”

European Consumer Camera: DSLR-A100 Digital-SLR Camera.

Sonys første D-SLR-kamera med en 10 megapixel APS-C CCD-sensor, Super SteadyShot og et innovativt anti-støv system. Der er mere en 20 forskellige objektiver til kameraet, og Sony Stamina Lithium-ion-batteriet giver op til 750 billeder på en enkelt opladning.

EISA-juryens kommentar: “Med 10 millioner pixels har Sony a100 taget et stort spring ind i markedet for digitale SLR-kameraer. Det har smarte og brugbare funktioner som Super SteadyShot (billedstabilisator) og et Anti-Dust-system, der aktiveres hver gang kameraet slukkes. Bionz-teknologien reducerer støj og forbedrer farverne samt skarpheden på billederne. Dynamic Range Optimizer medvirker til bedre billeder i dårlig belysning. a100 er det første kamera i en række digitale SLR-kameraer fra Sony, der desuden inkluderer masser af tilbehør, herunder 21 forskellige objektiver.”

European Streaming Concept: Sony LocationFree TV, LF-PK1

Revolutionerende koncept, der gør det muligt for brugerne at se live TV, optagede programmer eller optage fremtidige programmer fra en PC, labtop eller PlayStation Portable (PSP).

EISA-juryens kommentar: “Nyd hjemmets AV-system over alt på kloden, via en bredbåndsforbindelse. På hjemmefronten skal man blot tilslutte sit AV-udstyr og en internet-forbindelse til Location Free TV. Herefter vil Location Free automatisk koble sig på et trådløst eller kablet hjemmenetværk og streame lyd og video, så disse kan opleves ligegyldig hvor i huset man befinder sig. Når man er på farten, kan samme procedure foregå via en bredbåndsforbindelse, og man kan derved afspille sine private filer eller lokale TV-stationer på en PC, en labtop, WI-FI-telefon eller PSP ligegyldig hvor i verden man befinder sig. Billed- og lydkvaliteten afhænger naturligvis af internet-forbindelsens hastighed, men Location Free benytter automatisk den maksimale bit-rate i enhver situation.”