Selskabeligt, moderigtigt og til at stole på – damernes favorit - Fujifilm lancerer det nye FinePix

6/6-2006

Fujifilm har introduceret FinePix Z3, den 3. generation af ‘Z’ serien med det specielle design. Med et re-designet udseende og nye ’funky’ farver vil FinePix Z3 appellere til de mest moderigtige kunder og vil især blive populært blandt kvinder, der nu køber næsten lige så mange digital kameraer som mænd.

Undersøgelser har vist, at størstedelen af billeder, der er taget af kvinder, er personbilleder i svagt lys og med stor umiddelbar nærhed. Ironisk nok, er det præcis den slags situationer, der giver problemer for konventionelle digital kameraer. Slørede optagelser, unaturligt udseende blitzlys og et fuldstændigt fravær af baggrundsdetaljer betyder, at meget få billeder fra selskabelige begivenheder får lov til at stå fremme.

Med Fujifilms Super CCD og Real Photo Processor II er det nu muligt at slette-knappen bliver en af Z3’s mindst brugte funktioner. Her er årsagerne til, at Z3 kan betyde afslutningen på dårlige billeder:

1. Høj følsomhed (op til ISO1600) med minimum ‘støj’ hjælper med at reducere sløring, der er forårsaget ikke kun af rysten på hænderne, men også af motivets bevægelse. Den nye ’Picture Stabilization’ knap sikrer, at Z3 opererer med en meget hurtigere lukkerhastighed end konventionelle kameraer.

2. Det ‘Intelligent-Flash’ system kombinerer genialt både en klar, veleksponeret baggrund og naturlige hudtoner på motiver i forgrunden. Ikke flere slørede ansigter med mørk baggrund!

3. Den nye ‘Dual-Shooting’ funktion tager to billeder lige efter hinanden (et med blitz og et uden blitz) og giver fotografen valget mellem de to – næsten som at blive guidet af en rigtig ekspert.

FinePix Z3 Features:
 Super CCD HR chip med 5,1 million effektive pixels
 RP (Real Photo) Processor II giver betydeligt mindre støj med en udvidet dobbelt støjreduktion og forbedret farvegengivelse over hele følsomhedsregistret.
 Intelligent Flash giver optimal kombination af høj følsomhed og naturlige hudtoner.
 Picture Stabilization knap sætter en ultra-hurtig lukkerhastighed for at minimere risikoen for slørede billeder.
 14 forprogrammerede funktioner incl. Dual-Shooting funktion (naturligt lys uden blitz & med blitz), der tager to billeder umiddelbart efter hinanden, så man frit kan vælge hvilket billede man foretrækker.
 Fast dioptrisk optisk zoom objektiv med 3x optisk zoom
 Følsomhed fra ISO 64-1600 for lav-støj fotografering under alle forhold
 Slankt og moderigtigt design
 Høj opløsning (230K Pixels) 2.5” LCD skærm med forstærket ridse-sikret glas
 Seriefotografering
 10 MB intern hukommelse
 TV-kvalitets VGA video med 30 billeder pr. sekund med lyd
 PictBridge™ kompatibel for direkte print uden pc
 Fås i 3 farver: Sølv, metal blå og lys pink

Vejledende udsalgspris kr. 3.495,- incl. moms.
Forventet levering fra ultimo juli 2006.