Olympus E-330 med Live Preview vinder TIPA pris

4/5-2006

København, april 2006 – Olympus’ varmeste nyhed på det digitale fotomarked, E-330 med Live Preview egenskaber, har modtaget den europæiske TIPA pris “Best Imaging Innovation” 2006. Hvert år uddeler TIPA (Technical Image Press Association) priser til produkter og teknologier der har gjort sig særligt bemærket på det fotografiske felt. Foreningen består af 31 tidsskrifter i 12 lande.

Live Preview funktionen på Olympus E-330 har sat ny standard i digital SLR fotografering ved, for første gang, at kombinere det digitale kompaktkameras fordele med det digitale spejlreflekskameras høje standard. Det konstante, direkte søgerbillede på den vipbare LCD med stor synsvinkel, fjerner ikke blot behovet for brugeren om at skulle se igennem søgerokularet men giver samtidig den fordel at der kan følges med i hvad der foregår rundt omkring når der fotograferes. Derudover øges optagefleksibiliteten – når det drejer sig om motiver med interessante perspektiver fra usædvanlige stillinger eller ved undervandsmotiver med kameraet i det specialudviklede undervandshus. E-330 imponerer naturligvis også hvad billedkvalitet angår, med en billedsensor af nyeste generation der giver knivskarpe resultater.

Som forklaring på deres afgørelse bemærkede TIPA juryen: “Med E-330 befæster Olympus sin position som en virksomhed med nyskabende visioner. Det er det første digitale SLR kamera med udskiftelig optik der både har en vipbar LCD skærm og en optisk søger. Takket være Live View teknologien, sørger denne skærm for at makrofotografering og motivsøgning over hovedhøjde eller fra lav højde, går som en leg.” Den nye 7.5 millioner pixel store Live MOS billedsensor roses også for sine friske, livfulde billeder – der ifølge TIPA giver denne model status som et amatør D-SLR. Slutteligt roste juryen E-330’s kompatibilitet med den “voksende række af FourThirds optik, der byder på optik af høj kvalitet, specialdesignet til digitale sensorer.”

For mere information se http://www.olympus.dk