Nikons succeskamera D2X i ny forbedret version – premiere for D2Xs

1/6-2006

Nikon introducerer en ny og opgraderet version af det succesrige og prisbelønnede professionelle, digitale spejlreflekskamera D2X. Det nye kamera, som hedder D2Xs indeholder en mængde forbedringer, som indebærer en mere sikker håndtering af kameraet med bl.a. bedre søgerinformation, AF og ny LCD-skærm med bred synsvinkel, som gør kameraet til et endnu bedre alternativ til professionelle fotografer og avancerede fotoentusiaster.

Det nye Nikon D2Xs indeholder over 20 forbedringer i forhold til sin storsælgende forgænger og er samtidig udstyret med den samme avancerede CMOS-sensor med 12,4 effektive megapixels, en lige så hurtig billedhastighed med 5 billeder pr. sekund og samme anerkendte billedbehandlingssystem som D2X.

D2Xs holder fast ved alle de egenskaber, som gjorde forgængeren til en stor succes. Dette omfatter bl.a. en hurtig opstart, en udløserforsinkelse på kun 37 ms og et 11-punkts autofokussystem samt fleksible High Speed Crop-indstillinger på op til 8 billeder pr. sekund. Egenskaber som gør, at brugeren kan koncentrere sig om at fotografere og slippe for de tidskrævende funktioner, som for eksempel at søge efter de optimale indstillinger for det bedst mulige resultat.

De mest betydningsfulde opdateringer og forbedringer er:

- Innovativ, elektronisk maskning i forbindelse med High Speed Crop

- Ny 2,5” LCD-skærm med 170 graders synsvinkel

- Nyt EN-EL4a Li-ion batteri med mulighed for at tage op til 3.800 billeder på én opladning

- Ny beskæringsfunktion, som giver fotografen mulighed for at beskære billeder direkte i kameraet

- Sort-hvid funktion

- Forbedring af autofokuskontrollen

- 3D Colour Matrix II-lysmåling i High Speed Crop

- 1/3 trin ved High ISO

- Mulighed for at dele kameraindstillinger mellem forskellige kamerahuse

- Kompatibel med Nikons nye software til verificering af billeders ægthed (ekstratilbehør)

Robert Cristina, leder af professionelle produkter hos Nikon Europe, udtaler: "Det nye Nikon D2Xs giver professionelle fotografer adgang til den sidste nye udvikling uden at gå på kompromis med de grundlæggende egenskaber for ydelse og håndtering, som har bidraget til at gøre dets forgænger til så stor en succes." Med softwaren Camera Control Pro installeret (ekstratilbehør) er der også mulighed for trådløs LAN-fjernstyring af D2Xs via sin PC.

Han tilføjer: "Nikon D2Xs er ikke bare et svar på de ønsker, vi har fået gennem kundernes feedback. Vi har tilført det endnu flere smarte funktioner, som vil sikre brugerne en mere effektiv arbejdsgang."

Nikon D2Xs er tilgængeligt i handelen fra juli måned. Vejl. udsalgspris vil være kr. 42.995 inkl. moms.

For mere information se http://www.nikon.dk