Luksusprinter er supersprinter

PIXMA serien er blevet beriget med 5 nye fotoprintere, der byder på superkvalitet i sprinterhastighed.

Søborg 24. aug. 2006: Canon har annonceret 5 nye fotoprintere, der alle printer i fotolaboratoriekvalitet og gør det forrygende hurtigt. Det sker som en del af lanceringen af den nye PIXMA serie, der er tredje generation af dette populære brand.

De nye printere er iP1700, iP3300, iP4300, iP5300 og iP6700D. Alle byder på Canons unikke kompetence, når det gælder om bedst muligt at kombinere viden om print af digitale billeder, hvilke typer medier, der bør vælges til opgaven samt naturligvis evnen til at producere printhoveder i en kvalitet ud over det sædvanlige.

Desuden understreger de nye PIXMA printere, at man sagtens kan pakke højteknologi ind i et smart, iøjnefaldende design, og dermed bygger man videre på de velkendte traditioner fra de to foregående PIXMA serier, som blandt andet er kendetegnet ved super printkvalitet i høj hastighed.

Fuld fart på kreativiteten
iP4300 afløser iP4200, der er blevet en af Europas bedst sælgende blækprintere, mens iP5300 sætter ny rekord for print af et 10 x 15 cm. billede i fotolaboratoriekvalitet, nemlig 21 sekunder rent.

- Der skal ikke herske nogen tvivl om, at med tredje generation er PIXMA serien blevet endnu bedre samtidig med, at vi tilbyder forbrugerne endnu mere alsidige valgmuligheder, når de skal udfolde deres kreative evner, siger produktchef Thomas Kronbo fra Canon Danmark.

Teknologiske high-lights
· Overlegen kvalitet i fotoprint, som blandt andet byder på FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) printhoved teknologi med blækdråber på ned til blot 1 picoliter afhængig af model. Desuden anvendes Canons ChromaLife100 blæksystem for lang holdbarhed af print.

· Iøjnefaldende design, der forener funktionalitet med stil og elegance, som også passer perfekt til det moderne hjem.

· En række forskellige printmuligheder integreret i en serie af fotoprintere, der passer til ethvert behov, herunder direkte print samt kompatibilitet med en række forskellige medier.

Fotoprint på 21 sekunder
Tredje generation af PIXMA introducerer adskillige nye modeller og nøgleteknologier, som blandt andet gør det muligt for iP5300 at printe et 10 x 15 cm. foto til kant på blot 21 sekunder. Printeren har en maksimal opløsning på 9600 x 2400 dpi og er forsynet med Micro-Nozzles dyser på blot 9 µm, hvilket giver blækdråber på blot 1 picoliter og dermed suveræne print i fotolaboratoriekvalitet.

iP5300 understøtter naturligvis PictBridge og byder på en række fleksible printmuligheder såsom auto-dupleks, 2-vejs papirfødning og direkte print på såvel DVD’er som CD’er.

Exceptionel kvalitet
Billedprint i fotolaboratoriekvalitet i høj hastighed er et fælles karakteristika for alle de 5 nye PIXMA modeller. Selv iP1700 er kun ca. 55 sekunder om at printe et 10 x 15 cm. billede til kant.

iP1700 og iP3300 tilbyder god valuta for pengene uden at gå på kompromis med kvaliteten. Begge tilbyder en opløsning på 4800 x 1200 dpi med blækdråber på 2 picoliter og dermed fotolaboratoriekvalitet.

I den øverste ende af de nye fotoprintere placerer iP4300, iP5300 og iP6700D sig med deres opløsning på 9600 x 2400 dpi og blækdråber på blot 1 picoliter.

Iøjnefaldende design
Tredje generation PIXMA er kendetegnet ved et iøjnefaldende nyt designkoncept, hvor blandt andre iP5300 skal fremhæves med sit imponerende sorte kabinet med metaleffekt.

Topmodellen iP6700D byder på en 8.9 cm. stor LCD skærm, der gør betjening lettere, endnu et kendetegn ved den nye PIXMA serie. Ved hjælp af skærm og betjeningspanel er det blandt andet muligt at udføre billedbehandlingsfunktioner såsom at fjerne røde øjne, og desuden skal nævnes muligheden for at printe et kontaktark med op til 35 mini-billeder på ét enkelt A4 ark.

Foto der holder i 100 år
iP1700 anvender det vedligeholdelsesfri FINE Cartridge system, mens mid-range modellen iP3300 tilbyder brugerne Single Ink systemet til en særdeles favorabel pris

iP4300, iP5300 og iP6700D anvender ligeledes Canons økonomiske Single Ink system, men uanset om der anvendes FINE Cartridge eller Single Ink garanterer Canon’s ChromaLife100 system billeder med en holdbarhed på op til 100 år hvis billederne opbevares i album, op til 30 år i f.eks. ramme, og ellers op til 10 år uden en beskyttende overflade. Det anvendes på alle de nye PIXMA printere.

Flere printmuligheder
Brugeren kan vælge mellem en række forskellige printmuligheder alt efter behov. Det er enkelt og ligetil at forbinde printeren til en computer med et USB kabel, og al nødvendig software medfølger. Alle modeller undtagen iP1300 og iP1700) byder på USB2.0 Hi-Speed og PictBridge Direct Printing.

For dem, der har brug for endnu højere grad af fleksibilitet byder iP6700D på multiformat Card Direct Printing samt IrDA og Bluetooth (adapter kræves som tilbehør). Det gør det ligeledes muligt at printe billeder trådløst fra en kameramobiltelefon.

Alle nye PIXMA modeller kan printe på et bredt udsnit af Canons medier lige fra kreditkortstørrelse til A4.

iP3300, iP4300, iP5300 og iP6700D har dobbelt papirbakke, hvilket gør det muligt at have både fotopapir og almindeligt papir i printeren på same tid. Det giver optimal komfort, idet det ikke er nødvendigt at skifte papir ved blandet brug.

iP4300, iP5300 og iP6700D har endvidere auto-dupleks med mulighed for dobbeltsidet print af både tekst og foto, lige som der er mulighed for at printe direkte på DVD’ eller CD’er.

Medfølgende software
Easy-PhotoPrint, der gør det let at printe sine egne fotos ved hjælp af et par klik med musen. Brugeren guides let gennem menuer, hvor der vælges papirtype, scalering, og blandt de øvrige funktioner kan nævnes Face Sharpening, for ansigter der ikke er i fokus, Digital Face Smoothing, der mindsker synligheden af rynker, samt korrektion for røde øjne.

Easy-WebPrint, der sikrer at indhold fra en website scaleres og printes korrekt uden den irriterende beskæring i højre side, som mange brugere kender alt for godt. Dermed spares der desuden både papir og blæk. Easy-WebPrint vælges via værktøjslinjen i Microsoft Explorer og er kun kompatibel med Windows platformen.

PhotoRecord (kun til Windows), der gør det muligt at printe et personligt fotoalbum herunder på Canons dobbeltsidede fotopapir.

· CD-LabelPrint gør det enkelt at printe direkte på DVD’er eller CD’er (iP4300, iP5300, iP6700D).

Kompatibilitet
PIXMA printere er kompatible med Windows 98/Me/2000/XP og Mac OS X v10.2.8 til 10.4.