Kvalitet og brugervenlighed

Med SELPHY ES 1 lancerer Canon et helt nyt printkoncept til fotoprint.

Søborg den 24. august 2006: Markedet for Compact Photo Printing er ifølge analysefirmaet GfK det hurtigst voksende segment inden for digital fotografering. Alene fra 2004 til 2005 voksede det med 126 procent, og derfor er Canon nu klar med et helt nyt koncept, der gør det endnu lettere for brugeren at printe sine egne billeder.

Konceptet hedder SELPHY ES1 og bygger videre på eksisterende sortiment af SELPHY kompaktfotoprintere. Tilføjelsen ES står for Easy System og giver brugeren maksimal billedkvalitet med mindst mulig besvær.

- Vores nye flagskib i SELPHY serien rummer en kassette, som ikke bare indeholder farvebånd, men også papir til 50 print. Det er den nemmeste printløsning, markedet nogensinde har set, og brugeren har mulighed for præcist at udregne stykprisen for sine billeder, siger produktchef xxx fra Canon Danmark.

Alt i én kassette
Printeknologien er dye-sublimation, og det er en teknik, som har sit udspring i den professionelle printverden. Den giver print helt uden korn i præcis samme fotolaboratoriekvalitet som det kendes fra fotohandleren, og når farverne er påført lægges et beskyttelseslag ovenpå, så f.eks. fedtede fingre og vandstænk er lige til at tørre af.

Brugeren kan vælges mellem 7 forskellige Easy Photo Packs med fra postkortstørrelse (10 x 15 cm.) til stickers i ministørrelse, og der er endda mulighed for at købe et kit med medier til sort/hvid print til f.eks. print af portrætfoto. Et 10 x 15 cm. foto printes på blot 69 sekunder, og modsat blækprint er der ingen tørretid overhovedet.

Fleksibilitet i særklasse
SELPHY ES1 er udformet i et elegant højkantdesign med bærehåndtag, så den er let at tage rundt, og der er endda integreret USB kabel. Med et batterikit, der kan fås som tilbehør, er fleksibiliteten i særklasse, og den nye printer passer desuden ind i ethvert moderne hjem, hvor designet gør den let at placere.

Den rummer Canons DIGIC II billedprocessor, som også findes i de fleste af Canons kameraer, samt en nyudviklet printhovedcontroller, og begge bidrager til den hidtil bedst mulige printkvalitet i en SELPHY kompaktfotoprinter, hurtig opstart samt hurtig arbejdshastighed.

På den 2.5" store LCD skærm, som kan vippes op for bedre betragtningsvinkel, kan billederne ses som slideshow og beskæres inden print, lige som der er mulighed for at arbejde med de mange kreative muligheder i form af billedforbedring og effekter.

Kreativ tumleplads
Blandt andet kan nævnes automatisk retouchering af røde øjne samt en Creative Print knap, der gør det muligt at arbejde med skabeloner til produktion af f.eks. en lille kalender eller muligheden for at lægge talebobler på billederne.

Desuden kan nævnes funktionen My Colors, som er en række farveeffekter, brugeren kan lægge på billederne inden print. Det er effekter såsom Vivid, der giver ekstra levende farver, Sepia, der er en gultoning. I alt er der 10 effekter at arbejde med, og brugeren informeres løbende om, hvor mange print, der er tilbage i kassetten.

Der er naturligvis support for Direct Print og PictBridge, så billederne kan printes uden brug af computer, og SELPHY ES 1 kan ligeledes printe direkte fra markedets førende hukommelseskort. Den kan kommunikere trådløst via det indbyggede IrDA infrarøde interface samt forsynes med Bluetooth adapter som tilbehør og desuden kommunikere trådløst med Canons digitale kompaktkamera Digital IXUS WIRELESS.

Minder for livet
Der kan printes på flere forskellige formater fra postkortstørrelse i 10 x 15 cm. format, samt på stickers i blandt andet kreditkortstørrelse. Endnu en fordel ved dye-sublimation teknologien er, at der ikke som med blæk er en vis tørretid, og Canon garanterer, at farverne kan holde i op til 100 år, når billederne opbevares i album.

SELPHY ES 1 leveres med Canon Solution Disk, som indeholder Zoom Browser EX 5.6 til Windows og ImageBrowser 5.6 til Macintosh samt Easy Photoprint 3.4, PhotoStitch 3.1 og EOS Utility 1.0

Køb af en af printerne giver samtidig adgang til onlineportalen Canon IMAGE GATEWAY, hvor der er plads til at uploade 100 MB billedfiler, som på den måde let kan deles med familie og venner.