Kreative print uden brug af computer

24/5-2006

Flotte print i kraftig papirkvalitet

Sony lancerer nu en ny printer, der udskriver billeder direkte fra hukommelseskort, som sættes i printeren. Takket være det indbyggede display tager det kun få sekunder at udvælge billederne og sætte en udskrift i gang.

Modellen er meget kompakt og vejer kun 1,1 kilo.

Sony lancerer nu en ny printer i FP-serien - DPP-FP55 - der er designet til at tage sig godt ud, uanset hvor i hjemmet man vælger at have den stående. Print af billeder behøver dermed ikke længere at være en opgave på kontoret, men kan lige så godt foretages i stuen, i køkkenet eller et andet sted, hvor man har lyst til at slappe af med at udvælge de bedste billeder til print. Indsæt hukommelseskortet i printeren, og vælg herefter billederne på det indbyggede display. Lettere kan det ikke være.

Teknologisk er der tale om en model, der anvender den såkaldte Dye Sublimation teknologi, der giver knivskarpe print og forsegler printet med en såkaldt SuperCoat 2 laminering, der sikrer, at billederne holder længere, ligesom de er mere modstandsdygtige over for fedtede fingre og snavs.
Det indbyggede display er af typen 2.0” TFT, der hurtigt kan vise de billeder, der findes på det indsatte SD eller Memory Stick/Memory Stick Duo kort, ligesom kameraet naturligvis også kan vise billeder på tilsluttede mobiltelefoner og kameraer, der understøtter direkte tilkobling via PictBridge teknologien.

Printeren er blandt de allerbedste på markedet til udskrivning af standard-fotos. Det tager 63 sekunder pr. billede, men så er man også sikker på at få det bedst tænkelige resultat. Den gode billedkvalitet er en af årsagerne til, at forgængeren til modellen – DPP-FP50 – sidste år vandt EISA-prisen ”European Mini Printer of the Year”. I begrundelsen for prisen blev nævnt, at printeren gør det enkelt at producere digitale billeder i størrelsen 10x15 cm med en flot kvalitet i en opløsning på 300dpi. Også muligheden for at anvende et tv som display redigeringsarbejdet blev rost, ligesom EISA fandt det positivt, at en række kreative funktioner kan udføres direkte på printeren, så man kan fjerne røde øjne, producere kalendere, postkort og meget andet.

Samtidig med lanceringen af DPP-FP55 lancerer Sony også DPP-FP35 uden display, der er beregnet til udskrift direkte fra tilsluttede kameraer.

DPP-FP55 fås fra juli.

Vejl. pris inkl. moms pr. 1. juni

DPP-FP35 999 kr.
DPP-FP55 1499 kr.