Kodak introducerer ny, innovativ fotograferingsteknologi

24/5-2006

Kodak markerer EASYHARE-systemets femårsjubilæum med introduktion af ny, innovativ fotograferingsteknologi

Kodak introducerer et BLUETOOTH-aktiveret kamera med dobbelt linse samt en række software-nyheder som f.eks. ansigtsgenkendelse, tekstsortering og automatisk placering i album.

Oslo, 22. maj 2006

Eastman Kodak Company præsenterer en innovativ nyhed indenfor fotografering og fejrer samtidig femårsjubilæet for det første EASYSHARE-digitalkamera og dockingstation-system til almindelige forbrugere.

Med markedets første kamera med dobbeltlinse, BLUETOOTHÒ, 6 megapixels og 10 x optisk zoom i lommestørrelse med ansigtsgenkendelse og mulighed for automatisk placering i album, kan Kodak igen tilbyde en markant forbedret fotograferingsoplevelse for forbrugerne.

"Kodak forbedrer til stadighed brugervenligheden igennem nytænkning og innovativ teknologi, for at sikre forbrugerne en optimal fotograferingsoplevelse," siger Pierre Schaeffer, Vicepræsident og Marketingdirektør hos Kodak Consumer Digital Group.

Introduktionen af EasyShare i 2001 har gjort Kodak til markedsleder i USA indenfor digitalkameraer, fotoprintere til hjemmebrug, software til hjemmebrug, fotodelings­tjenester på Internettet og fotokiosker. Kodaks nye produkter bygger videre på selskabets filosofi om brugervenlighed og nyskabelser.

Nyt trådløst kamera og opgraderet software
KODAK EASYSHARE V610 digitalkamera med dobbelt linse er verdens mindste kamera med 10 x optisk zoom – det er mindre end tre cm i tykkelsen. Det slanke V610-kamera bruger KODAK RETINA-dobbeltlinseteknologi og kombinerer to SCHNEIDER KREUZNACH C-VARIOGON-linser, for at give det utrolige zoom-område. EASYSHARE V610-kameraet har 6 megapixels.

EASYSHARE V610-modellen er et af de første digitalkameraer, som bruger trådløs BLUETOOTH-teknologi. Billederne kan sendes til alle BLUETOOTH-aktiverede enheder i op til 9 meters omkreds – udover at kunne modtages på kameraets 2,8" LCD-skærm med høj opløsning (230.000 pixels). KODAK EASYSHARE V610 digitalkamera med zoom vil være i butikkerne i maj til en vejledende pris af 4.249,- kroner inkl. moms.

Selskabet introducerer også en ny version af KODAK EASYSHARE-software, V6.0. Denne gratis software gør det let for brugerne at organisere, printe og dele en stadig større billedsamling. Version 6.0, som findes til MAC og PC, leveres med en ny, letforståelig brugerflade og forbedret hastighed. Den omfatter også en udskriftsfunktion til fotokort. KODAK EASYSHARE-softwaren, V6.0, vil kunne downloades gratis i begyndelsen af maj på www.kodak.com/go/easyshare.

Den nye internetside med KODAK EASYSHARE Gallery (www.kodakgallery.com) gør det lettere end nogen sinde før at få adgang til hele samlingen af digitale billeder. Kombinationen af de bedste funktioner i KODAK EASYSHARE Gallery og KODAK Mobile Service vil forenkle prosessen for forbrugerne ved afsendelse af billeder fra KODAK EASYSHARE Gallery-kontoen til kameratelefoner, lagring af fotos til baggrunde og at sende billeder fra telefonerne til elektroniske opbevaringssteder. Når du er på nettet, kan du dele billederne med familie og venner, lave lykønskningskort med foto, fotokalendere, minibøger og meget mere.

Ud af laboratorierne og ind i fremtiden
Kodak fortsætter med at udvikle digitale landvindinger, og præsenterer nu en række teknologier, som vil forandre forbrugernes digitale oplevelse de næste år. Software til ansigtsgenkendelse kan for eksempel automatisk bladre igennem tusindvis af billeder for at finde billeder af venner og familie. Tekstsortering og automatisk placering i album kan klares med et tryk på en enkelt knap, og KONGA-delingssoftware vil gøre det muligt at dele billeder med familie og venner med det samme, lige så interaktivt som tekstbeskeder med en KONGA-lignende linje.

For mere information se http://www.kodak.com