FinePix F30, Frontier 500 og Fujichrome T64 Professional vinder de europæiske 2006 TIPA Awards

6/6-2006

Fujifilm Danmark A/S kan med fornøjelse meddele, at FinePix F30, Frontier 500 og Fujichrome T64 Professional er blevet præmieret med den prestige-fyldte TIPA* Award of the Year 2006 i følgende kategorier:

1. Det bedste kompakt digital kamera i Europa 2006 – FinePix F30
Fujifilms FinePix F30 er verdens første digital kompakt kamera, der præsterer 3200 iso ved fuld opløsning. Det betyder, at kameraet kan give skarpe billeder, selv i mørke eller ved hurtigt bevægende motiver. Brugeren er i stand til at producere skarpe billeder med minimal støj, ingen slør og atmosfærisk lys i mørke. Herudover har FinePix F30 15 funktioner til bl.a. fotografering under vand, på strand og i sne, til solnedgang, fest og fyrværkeri. Disse funktioner gør det nemmere end nogensinde før, for brugeren at eksperimentere med fotograferingen under en masse forskellige lysforhold.

2. Det bedste digital minilab i Europa 2006 – Frontier 500
Det nye Frontier 500 system kan producere et 10x15cm billede på kun 87 sekunder, og printeren fylder blot 0,84 m2 gulvplads – det mindste til dato på et Frontier digital minilab system. Denne nye model i Frontiers produktlinie er designet til at blive brugt som en stand-alone printer processor (LP5000) eller med en matchende scanner (SP500). Frontier 500 er bygget på Fujifilms Image Intelligence™, der indeholder teknologier som ’Scene Classification’, ’Face Detection’ og valgfri automatisk rød-øje funktion.

3. Den bedste film i Europa 2006 – Fujichrome T64 Professional
Fujichrome T64 Professional er blevet omformuleret til at give optimal toneskala og nuanceringsbalance under tungsten lys. Indbyggelse af nye farvekoblere og ny farve korrektionsteknologi sikrer exceptionelt nøjagtig lysgengivelse og ultra fine korn, der gør denne film ideelt egnet til professionel, indendørs og arkitektonisk fotografering, samt til visse medicinske billedbehov og andre professionelle applikationer, der kræver tungsten lys. Med denne pris istemmer TIPA juryen Fuji Photo Films officielle udtalelse om, at filmens mission er at ”fastholde og nære kulturen i fotografering”.