Brugernavn:

Password

Husk oplysninger

Opret ny bruger
Glemt dit login?


TDC gør det godt. Kan Tele2 gøre det efter???

5/11-2003

Tele2 kører i øjeblikket en reklamekampagne med titlen "TDC gør det godt. Tele2 gør det bare billigere". Det er også sandt nok! Prisen er lavere hos Tele2. I hvert fald for de produkter, services og ydelser som Tele2 laver sammenligningen på. Men en ting er pris en anden kvalitet. Og spørgsmålet er om Tele2 gør det ligeså godt.

Svaret er desværre en rungende NEJ!

Jeg er personligt hoppet i fælden gang på gang. Vi har i min husstand følgende produkter: Tele2Fastnet, Tele2ADSL og Tele2MobilOnline. Jeg er meget ked af at sige det, men der er ikke et af produkterne der ikke har været problemer med.

Fastnet telefonen har kørt rimelig upåklageligt


Tele2 har først kunnet overtage fastnet samtidigt med ADSL - og ADSL'en var jo forsinket en del (se nedenfor), så det blev fastnet telefonen følgeligt også. Derudover glemte de pludseligt vores pakke med viderestilling og vis nummer. Så den måtte vi ringe ind og genbestille, da vi jo kunne se at vores nummerviser ikke længere virkede.

ADSL forbindelsen virker ikke ret godt

  • Adskillige gange i løbet af en uge, ofte flere gang på en dag, bliver forbindelsen afbrudt. Ikke ret lang tid. Afbrydelserne varer typisk mellem nogle få sekunder og et enkelt eller to minutter. Men nok til at spolere en chat, et spil eller en download.

  • Overflytningen blev forsinket et par gange - og begge gange kom vi til at stå uden ADSL forbindelse (fordi det tidligere selskab lukkede forbindelsen som aftalt). Første gang blev den genetableret i løbet af ganske få sekunder. Anden gang kunne det ikke lade sig gøre fordi Tele2 havde fået overdraget forbindelsen. Men en dags tid senere kørte den så på Tele2.

  • Der er urimeligt lange svartider. Da jeg sad i kø for at få fikset ovenstående, ventede jeg lige knap 2 timer. (Bogstavelig talt 115 minutter). Husk også på at nummeret ikke er et frikaldsnummer.

  • Opkrævning for Tele2ADSL kører åbenbart særskilt. Så selvom jeg havde en PBS aftale med Tele2 skulle jeg have en ny. (En lille ting men dog et irritationsmoment).

    Mit problem er desværre langt fra enestående. Se f.eks. news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl.

    Tele2Mobil fungerer temmelig dårligt

  • Den 20. oktober forsøgte jeg at sætte penge ind på vores Tele2MobilOnline konto. Mod forventning fik vi ingen bekræftelsesmail og ingen penge på kontoen.

  • Den 21. oktober fik vi en bekræftelsesmail. Pengene blev dog først hævet fra vores konto den 22. oktober.

  • Den 21. oktober ringede vi ind for at høre, hvorfor der ikke var overført penge til kontoen. De lovede at kontakte os. (Ingen ringede tilbage).

  • Den 21. oktober skrev vi en mail med samme problemstilling. (Endnu intet svar).

  • Den 22. oktober rykkede vi for svar pr. e-mail. (Endnu intet svar).

  • Den 24. oktober rykkede vi for svar pr. e-mail. (Endnu intet svar).

  • Den 24. oktober ringede vi ind (på 2580 0000 - bestemt ikke et gratis nummer!). En navngiven person (der er ingen grund til at hænge enkeltpersoner ud her - men redaktionen kender navnet) lovede at det blev ordnet samme dag - eller at de ville kontakte os. (Ingen ringede tilbage).

  • Den 27. oktober rykkede vi for svar. pr. e-mail. (Endnu intet svar).

  • Den 28. oktober ringede vi ind. Vi talte med en navngiven person som bad os ringe til banken og få bekræftet at pengene var hævet. Vi kontaktede banken med det samme og ringede straks tilbage til samme navngivne person. Hun lovede at hun nok skulle finde pengene til os.

  • Den 30. oktober ringede vi ind igen. Vi kom til at tale med den person, som lovede at ringe tilbage til os den 24. oktober. Vi bad om at tale med hende fra den 28. oktober. Det kunne ikke lade sig gøre, da hun var optaget "på ubestemt tid". Vi bad om at komme til at tale med en overordnet. Nu - samme dag.

  • Kl. 14.50 ringede chefen for Tele2Mobil Online faktisk til os - Jubii. Desværre kunne hun ikke selv løse problemet, men lovede at sætte en tekniker på sagen.

  • Den 4. november ringede vi endnu en gang ind. Vi talte med en ny navngiven person. Han lovede at undersøge sagen og ringe tilbage. Dette skete faktisk rimeligt hurtigt. Svaret var dog at "de ser på det i regnskabsafdelingen".

  • Den 5. november. Denne tekst er lagt på eaid.dk. Det var i dag ikke muligt at få ovennævnte chef's e-mail adresse.

    Vi har naturligvis gjort problemstillingen klar hver eneste gang vi har talt med Tele2 - ligesom vi adskillige gange har oplyst transaktionsnummer, fakturanummer etc. Dette dog til ingen verdens nytte!

    Summa summarum. Den 22. oktober er pengene hævet på kontoen. Den 5. november er "produktet" endnu ikke leveret. Det er klart ULOVLIGT ifølge lov om elektronisk betaling.

    Iøvrigt har Tele2's lavprisabonnement i modsætning til de øvrige på markedet, f.eks. fra CBB og Telmore, ikke mulighed for GPRS og MMS.

    Så der ER desværre en sammenhæng mellem pris og service. For mig at se er servicen og produkterne så meget ringere, at de få procent man kan spare ved at skifte teleselskab, simpelthen ikke kan svare sig. Især bør man holde sig fra de Tele2-produkter, hvor man binder sig (fastnet, ADSL og mobiltelefoni med abonnement).


  • Relaterede artikler:
    Køb og sælg på nettet - auktionssider
    IP-telefoni - fra PC til telefon!
    Advarsel mod Expert og Amitech - forbrugersikkerhed
    Ring gratis - over dit bredbånd



    Du skal være logget ind for at kunne poste et nyt indlæg Kategori: Kommentar til artikler
    Emne:





         

    Copyright © 2000-2016 Bip Foto
    Ansvarshavende: Peter Blom Rørvig Skjelbo
    Artikel - TDC gør det godt. Kan Tele2 gøre det efter??? - kamerasiden.dk